Navigation:   Zur Navigation [alt]+[n]+[ENTER], Zurück zur grafischen Ansicht [alt]+[g]+[ENTER]

Hierarchie: STVG - Projekte - The perfect application




The perfect application


Target group
Young adults, who are about to enter the working world. Students of 9th grade and graduates of vocational schools as well as university students.

Goal
Prepare for the first encounter with the working world, not only in a written form but also as a person, in order to present yourself in a likeable, competent and believable way.

Content
- Sources of job offers
- Self-analysis (strengths/weaknesses – analysis)
- Business analysis (requirements, key qualifications)
- Written applications
- How to prepare for an job interview
- The first impression
- How to conduct a conversation

Methodology and didactics
The students can decide on the focus of the seminar. There will be a video training and analysis of the participants’ job interviews with feedback and a checklist for self-control afterwards. Basic discussions about the situation on the job market, chances and possibilities of information gathering as well as guidelines for a written application or a personal interview (the usual questions, how to use your body language effectively, active listening etc.) will be part of the seminar also. The individual topics will be discussed in small groups first, later with the whole group of participants.
- short theory inputs
- group work and discussions
- role plays and exercises
- video training



Zurück [alt]+[z]+[ENTER]



Menü:[alt]+[t]+[ENTER]

    Details anzeigen für [<a href='/home.nsf/barrierefrei?OpenForm&Expand=1'  accesskey=1><b>Die STVG</b></a>] [alt]+[1]+[ENTER]Die STVG [alt]+[1]+[ENTER]
    Details verbergen für [<a href='/home.nsf/barrierefrei?OpenForm&Expand=2'  accesskey=2><b>Downloads</b></a>] [alt]+[2]+[ENTER]Downloads [alt]+[2]+[ENTER]
    Bundesministerium für Wirtschaft und Arbeit [alt]+[a1]+[ENTER]
    Sozialkapitaltest [alt]+[a2]+[ENTER]
    Sozialkapitaltest & Hintergrundinformation [alt]+[a3]+[ENTER]
    Sozialkapitaltest: Wie kommen Sie zu einem Test [alt]+[a4]+[ENTER]
    Der Kreativitätstest [alt]+[a5]+[ENTER]
    Der Kreativitätstest & Der Hintergrund [alt]+[a6]+[ENTER]
    Unternehmergeist: Der Fragebogen [alt]+[a7]+[ENTER]
    Die ENBRI Fragebogen: Analyse der Resultate in der BHAK/BHAS Weiz [alt]+[a8]+[ENTER]
    Die ENBRI Fragebogen: Analyse der Resultate im Lycée le Dolmen [alt]+[a9]+[ENTER]
    Testanalyse des Sozialkapitaltests in der BHAK/BHAS Weiz und im Lycée le Dolmen [alt]+[a10]+[ENTER]
    IBOBB 2013 [alt]+[a11]+[ENTER]
    IBOBB 2013 [alt]+[a12]+[ENTER]
    IBOBB 2013 [alt]+[a13]+[ENTER]
    IBOBB 2013 [alt]+[a14]+[ENTER]
    Analyse der Übungsfirmenkonzepte in der BHAK/BHAS Weiz und im Lycée le Dolmen [alt]+[a15]+[ENTER]
    IBOBB 2013 [alt]+[a16]+[ENTER]
    Test du capital social [alt]+[a17]+[ENTER]
    IBOBB 2013 [alt]+[a18]+[ENTER]
    Le capital social et le test : informations générales [alt]+[a19]+[ENTER]
    IBOBB 2013 [alt]+[a20]+[ENTER]
    Le capital social : procédure [alt]+[a21]+[ENTER]
    IBOBB 2013 [alt]+[a22]+[ENTER]
    Test de créativité [alt]+[a23]+[ENTER]
    IBOBB 2013 [alt]+[a24]+[ENTER]
    La créativité : informations générales [alt]+[a25]+[ENTER]
    Test de l'esprit d'entreprendre [alt]+[a26]+[ENTER]
    Les questionnaires ENBRI : analyse des résultats au BHAK/BAHS Weiz [alt]+[a27]+[ENTER]
    Les questionnaires ENBRI : les résultats du lycée Le Dolmen Poitiers [alt]+[a28]+[ENTER]
    Analyse du test du capital social au BHAK/BHAS Weiz et au lycée Le Dolmen [alt]+[a29]+[ENTER]
    Analyse des entreprises d'entraînement au BHAK/BHAS Weiz et au lycée Le Dolmen de Poitiers [alt]+[a30]+[ENTER]
    Workshopunterlagen Prezi [alt]+[a31]+[ENTER]
    Handout Dropbox [alt]+[a32]+[ENTER]
    Web2.0 im Unternehmen [alt]+[a33]+[ENTER]
    Web 2.0 im Klassenzimmer [alt]+[a34]+[ENTER]
    Anforderungen und Kenntnisse von Lehranfänger/innen [alt]+[a35]+[ENTER]
    Anforderungen und Kenntnisse von Lehranfänger/innen [alt]+[a36]+[ENTER]
    Bildungsanforderungen an Lehrlinge [alt]+[a37]+[ENTER]
    ELGPN II [alt]+[a38]+[ENTER]
    [alt]+[a39]+[ENTER]
    Berufsorientierung in der Sekundarstufe II [alt]+[a40]+[ENTER]
    Kompetenzenportfolio [alt]+[a41]+[ENTER]
    Endbericht der ExpertInnengruppe zur neuen LehrerInnenbildung [alt]+[a42]+[ENTER]
    Empfehlungen zur Neugestaltung der pädagogischen Berufe im österreichischen Bildungswesen [alt]+[a43]+[ENTER]
    1. Zwischenbericht der ExpertInnenkommission [alt]+[a44]+[ENTER]
    2. Zwischenbericht der ExpertInnenkommission [alt]+[a45]+[ENTER]
    Startschuss für neue Lehrer-Ausbildung [alt]+[a46]+[ENTER]
    Aufnahmekriterien für Lehrlinge [alt]+[a47]+[ENTER]
    Berufsüberleitung an PTS 2005/2006 [alt]+[a48]+[ENTER]
    Berufsüberleitung an PTS 2003/2004 [alt]+[a49]+[ENTER]
    IBOBB 2012 [alt]+[a50]+[ENTER]
    [alt]+[a51]+[ENTER]
    [alt]+[a52]+[ENTER]
    Programmübersicht [alt]+[a53]+[ENTER]
    Einladung [alt]+[a54]+[ENTER]
    Zusammenfassung Präsentationen [alt]+[a55]+[ENTER]
    Psychologische und Neurowissenschaftliche Perspektive [alt]+[a56]+[ENTER]
    Wir begleiten Dich [alt]+[a57]+[ENTER]
    Wie die Jugend tickt [alt]+[a58]+[ENTER]
    [alt]+[a59]+[ENTER]
    [alt]+[a60]+[ENTER]
    [alt]+[a61]+[ENTER]
    Trends am Arbeitsmarkt [alt]+[a62]+[ENTER]
    Zukunft Industrie [alt]+[a63]+[ENTER]
    Lehre und Wirtschaft [alt]+[a64]+[ENTER]
    Lebenslanges Lernen [alt]+[a65]+[ENTER]
    Tagung „Armut und Bildung“ [alt]+[a66]+[ENTER]
    Handbuch InBewegung II [alt]+[a67]+[ENTER]
    Aufnahmekriterien für Lehrlinge [alt]+[a68]+[ENTER]
    Aufnahmekriterien für Lehrlinge [alt]+[a69]+[ENTER]
    Themenschwerpunkt Elternarbeit [alt]+[a70]+[ENTER]
    BerufsFindungsBegleiter/in [alt]+[a71]+[ENTER]
    [alt]+[a72]+[ENTER]
    [alt]+[a73]+[ENTER]
    [alt]+[a74]+[ENTER]
    [alt]+[a75]+[ENTER]
    [alt]+[a76]+[ENTER]
    [alt]+[a77]+[ENTER]
    [alt]+[a78]+[ENTER]
    [alt]+[a79]+[ENTER]
    [alt]+[a80]+[ENTER]
    Zukunft der Bildung [alt]+[a81]+[ENTER]
    Arbeitsmarkt - Zukunft 2010 [alt]+[a82]+[ENTER]
    Chancen Bildung [alt]+[a83]+[ENTER]
    Presentations SMOC Study Visit [alt]+[a84]+[ENTER]
    [alt]+[a85]+[ENTER]
    Downloads / Links [alt]+[a86]+[ENTER]
    Industriellen Vereinigung [alt]+[a87]+[ENTER]
    Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur [alt]+[a88]+[ENTER]
    Volkswirtschaftliche Gesellschaft Wien / Niederösterreich [alt]+[a89]+[ENTER]
    Volkswirtschaftliche Gesellschaft Kärnten [alt]+[a90]+[ENTER]
    Volkswirtschaftliche Gesellschaft Tirol [alt]+[a91]+[ENTER]
    Vorarlberger Volkswirtschaftliche Gesellschaft [alt]+[a92]+[ENTER]
    Volkswirtschaftliche Gesellschaft Salzburg [alt]+[a93]+[ENTER]
    Volkswirtschaftliche Gesellschaft Oberösterreich [alt]+[a94]+[ENTER]
    Volkswirtschaftliche Gesellschaft Österreich [alt]+[a95]+[ENTER]
    Erwachsenenbildungsserver Österreich [alt]+[a96]+[ENTER]
    Wirtschaftskammer Österreich [alt]+[a97]+[ENTER]
    Wirtschaftskammer Steiermark [alt]+[a98]+[ENTER]
    Wirtschaftsserver Steiermark [alt]+[a99]+[ENTER]
    Erwachsenenbildungsserver der Steiermark [alt]+[a100]+[ENTER]
    Bildungsnetzwerk Steiermark [alt]+[a101]+[ENTER]
    Industriellen Vereinigung Steiermark [alt]+[a102]+[ENTER]
    Arbeitsmarktservice Steiermark [alt]+[a103]+[ENTER]
    Arbeitsmarktservice Österreich [alt]+[a104]+[ENTER]
    Bundessozialamt [alt]+[a105]+[ENTER]
    Arbeiterkammer Österreich [alt]+[a106]+[ENTER]
    Arbeiterkammer Steiermark [alt]+[a107]+[ENTER]
    Berufinformationszentren des AMS [alt]+[a108]+[ENTER]
    Multithematisches Internetprogramm für Jugendliche [alt]+[a109]+[ENTER]
    BerufsFindungsBegleiter/innen Steiermark [alt]+[a110]+[ENTER]
    Begabungsförderung in der Steiermark [alt]+[a111]+[ENTER]
    ECENT: Your Future - Your PROFIT [alt]+[a112]+[ENTER]
    export.co.at/nEU [alt]+[a113]+[ENTER]
    IBEA: Integrative Berufsorientierung-Integrative Berufsausbildung [alt]+[a114]+[ENTER]
    Junior Österreich [alt]+[a115]+[ENTER]
    European Guidance Forum [alt]+[a116]+[ENTER]
    School and Business - Making Transition Work [alt]+[a117]+[ENTER]
    Schule braucht Wirtschaft - Wirtschaft braucht Schule [alt]+[a118]+[ENTER]
    Volkswirtschaftliche Gesellschaft Burgenland [alt]+[a119]+[ENTER]
    ENTRExplorer [alt]+[a120]+[ENTER]
    EFQM in der Schule [alt]+[a121]+[ENTER]
    Details anzeigen für [<a href='/home.nsf/barrierefrei?OpenForm&Expand=3'  accesskey=3><b>MitarbeiterInnen</b></a>] [alt]+[3]+[EMitarbeiterInnen [alt]+[3]+[ENTER]
    Details anzeigen für [<a href='/home.nsf/barrierefrei?OpenForm&Expand=4'  accesskey=4><b>News</b></a>] [alt]+[4]+[ENTER]News [alt]+[4]+[ENTER]
    Details anzeigen für [<a href='/home.nsf/barrierefrei?OpenForm&Expand=5'  accesskey=5><b>Projekte</b></a>] [alt]+[5]+[ENTER]Projekte [alt]+[5]+[ENTER]
    Details anzeigen für [<a href='/home.nsf/barrierefrei?OpenForm&Expand=6'  accesskey=6><b>Seminare</b></a>] [alt]+[6]+[ENTER]Seminare [alt]+[6]+[ENTER]
    Zur Startseite [alt]+[s]+[ENTER]
    Zu den Metadaten [alt]+[m]+[ENTER],